Twee weken op Malta wonen: lees hier het resultaat

12 september 2018

De eerste twee weken op Malta zitten erop. Het voelt alsof we hier misschien 3 dagen zijn. Elke dag 30 graden en een vol zonnetje. klagen hoor je ons niet. Oke dat is niet helemaal waar want volgens mij heeft elke Nederlander wel altijd wat te klagen. 'Waruum he Car'. 'Moeten we nou alweer boodschappen doen?' etc. waarschijnlijk kun je er zelf wel wat bij verzinnen. Nee maar wat waren deze eerste weken heerlijk.

We kwamen op woensdag 29 aug aan. Pap en mam hadden me uitgezwaaid op het vliegveld en de dinsdag avond ervoor had ik afscheid genomen van mijn lieve  vriendinnetjes, Ward, Pleun en Ruud. We werden opgehaald op het vliegveld en afgezet in ons huisje. Dat we konden zeggen vanaf nu 'wonen' we hier was toch wel even gek.

De eerste paar dagen vrij waren top, we plakte er gewoon nog even een kleine vakantie aan, we gingen uit, bijna elke dag lagen we aan het strand, een dagje stadje verkennen, ja was heerlijk. De maandag erna begonnen we op stage. Ja dat is even een verhaaltje hoor. We kwamen binnen en werden zonder dat er iets tegen ons verteld was allebei in een andere klas gedumpt. Car bij de baby's en ik bij kinderen van 2. Toen we daar aan het eind van de dag naar buiten liepen zonder 1 pauze gehad te hebben, liepen we toch maar weer even terug naar binnen om te vertellen dat wij nog nooit in ons leven een poepluier hadden verschoond, en dat wij hier niet voor studeren. Toen kregen we even doodleuk te horen dat de leeftijd van onze kinderen pas op in oktober begint dus dat we dit nog een maand moeten doen. De dag erna werden we op de zelfde groep gezet en hadden we een leuke stagebegeleider. Zo gingen de dagen toch wel snel voorbij.

Naast stage vermaken wij ons goed. We hebben hier al veel leuke mensen leren kennen, samen met hun gaan we uit en doen we leuke dingen overdag. De foute grappen blijven toch echt hier op Malta, I'm sorry.

Groetjes en tot de volgende!

1. Miriam:
    28 september 2018
    Hè wat jammer dat de flauwe grappen op Malta blijven. Ik verheugde me net op een paar minuten lachen. 😂